Tillbaka

Byten och retur

Ångerrätt - Retur - Reklamation 

 

Distanshandelslagen ger dig som konsument rätt att ångra ett köp eller byta en beställd vara inom 14 dagar. Ångerrätten gäller från den dag du mottagit varan. Ångerrätten gäller under förutsättning att du inte använt varan. Vid nyttjande av ångerrätten står du för returkostnaden och ansvarar för att varorna skickas tillbaka till oss.
Vi kräver att varan ska vara oanvänd, inte har utsatts för dofter som tobaksrökning, parfym eller likande, packas väl som när vi leverade den samt ska återsändas i originalförpackning.

Så snart vi har fått varan tillbaka återbetalas betalt belopp för varorna till dig dock inte för fraktkostnaden till dig. Vid fakturering krediteras fakturan med varuvärdet.
Returfrakten står du som kund själv för. När du gör en retur av ex.vis träd (större leveranser) kan det förekomma att returfrakten överstiger det belopp för frakt som du betalt vid leverans. Detta beror på att vi delvis subventionerar en del av fraktkostnaden till dig men vi subventionerar inte returfrakten.
Vara noga med att returnera varan före fakturans förfallodatum för att undvika påminnelseavgift. Retur av varor ska ske till vårt lager, Flowers i Borås AB, Älvdalsvägen 28, 669 30 Deje.



Har vi sänt dig fel vara eller om varan är defekt, kontakta oss snarast så vi kan rätta till felet. Fraktkostnad vid reklamation står artflowers.se för. Vi kan skicka dig en fraktsedel för retur som du sätter på paketet och lämnar in paketet på ditt utlämningsställe.